Loading…

W stronę dziewcząt

1879

W krakowskim salonie

W stronę dziewcząt

1904

Dziewczynki z rodzin ziemiańskich

W stronę dziewcząt

1906

Maturzystki z Radomia

W stronę dziewcząt

1914

Gimnastyka na plaży

W stronę dziewcząt

1920

Ochotnicza Legia Kobiet

W stronę dziewcząt

1924

Uczennice na dachu gimnazjum przy Pl. Trzech Krzyży w Warszawie

W stronę dziewcząt

1931

Początek roku szkolnego w Warszawie

W stronę dziewcząt

1932

Zawodowy kurs hafciarstwa w Augustowie

W stronę dziewcząt

1935

Łuczniczki w czasie treningu

W stronę dziewcząt

1944

Powstanie Warszawskie

W stronę dziewcząt

1952

Dziewczyny odbudowują Warszawę

W stronę dziewcząt

1959

W czasie żniw

W stronę dziewcząt

1979

Studentki UW przed egzaminem

W stronę dziewcząt

2005

Na targu w Sanoku

W stronę dziewcząt

2007

Warsztaty rozwijające kreatywność

W stronę dziewcząt

2010

Mistrzynie deskorolki
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Weź udział w projekcie

 

Dinozaury nie czytały książek. I co się z nimi stało?

Trzecia edycja projektu w roku szkolnym 2019/2020!

 

Przeczytaj

 

 

Pakiet Kobiety dla Polski upamiętnia

zapomniane, a ważne dla Polski postaci kobiet.

Projekty 2015

 

 

2018-2019

Rogate dusze. Jak młodzi ludzie pomogli Polsce wybić się na niepodległość. 

 

Z okazji 100. lecia niepodległości Polski stowarzyszenie W stronę dziewcząt zrealizowało warsztaty historyczne z elementami działań twórczych dla uczniów i uczennic ze starszych klas szkół podstawowych i ze szkół ponadpodstawowych.W trakcie zajęć uczestnicy spojrzeli na Wielką Wojnę Polaków z perspektywy nastolatków i dzieci bowiem to właśnie oni byli bohaterami warsztatów. Strzelcy i legioniści, gimnazjaliści i pensjonarki, studenci i harcerki, młodzi robotnicy i chłopskie córki, wszyscy oni wraz z politykami współtworzyli historię. Jak żyli na co dzień? Jak wyglądało ich życie na froncie, a jak na zapleczu, na wsi, w mieście, w rodzinnym kręgu. Jaki był ich wkład w walkę o zjednoczenie ziem Rzeczypospolitej w latach 1918-1921? Uczestnicy znaleźli odpowiedzi na te pytania, w działaniach twórczych, wykorzystując materiały z epoki: fotografie, pocztówki, zdjęcia z gazet, rysunki, karykatury, wojenne afisze, wspomnienia, listy i wiersze.

.....................................................................................................................................................................................................................
 

2017-2019

Dinozaury nie czytały książek. I co się z nimi stało? 

W projekcie proponujemy młodym wizyty w Muzeum Książki dla Dzieci, w Bibliotece Publicznej m.st.Warszawa i w lokalnych bibliotekach, a także spotkania z ludźmi książki: autorami, ilustratorami, wydawcami. Prowadzone cyklicznie warsztaty działań twórczych pomagają uczestnikom zaprzyjaźnić się z książką, dają też okazję do tworzenia własnych narracji i książek artystycznych własnego pomysłu. W kampanię wpisane są też wydarzenia artystyczne obmyślane i zrealizowane wspólnie z uczestnikami. Działania w kampanii realizowane są siłami młodych. Badania wskazują bowiem, że rówieśnik zainteresowany książką stanowi główny i najważniejszy czynnik skłaniający młodych do sięgnięcia po książkę i czytania.

........................................................................................................................................................................................

2014-2016

Jak dorosnę, będę swoim własnym szefem, czyli jak być przedsiębiorczym nastolatkiem 

W latach 2014-2016 roku stowarzyszenie zrealizowało trzy edycje projektu Jak dorosnę, będę swoim własnym szefem, czyli jak być przedsiębiorczym nastolatkiem. Projekt realizowany był przy wsparciu Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych oraz Biura Edukacji m.st.Warszawy.W warsztatach wzięli udział uczniowie i nauczyciele następujących, warszawskich szkół:

VII LO im. J.Słowackiego

XXI LO im. Hugona Kołłątaja

XLI LO im. Joachima Lelewela

Gimnazjum nr 7 „Przy Łazienkach Królewskich”

Gimnazjum nr 10 im. Gen. Władysława Sikorskiego

 

Więcej o projekcie można przeczytać w zakładce Przedsiębiorcze nastolatki.

.....................................................................................................................................................................................................................
 
2015
Opowieści dziewczyn z Południowych Krain

 

Projekt Opowieści dziewczyn z południowych krain, współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP, poświęcony był edukacji globalnej. Projekt przekazuje w sposób praktyczny i adekwatny do świata myśli i przeżyć młodych ludzi elementarną wiedzę o wybranych krajach Południa, ukazaną przez pryzmat przeżyć i doświadczeń mieszkających tam dziewcząt.

W warsztatach wzięli udział uczniowie i nauczyciele z gmin: Stare Babice, Czosnów i Łomianki.

 

Więcej o projekcie można przeczytać w zakładce Opowieści dziewczyn z Południowych Krain

.....................................................................................................................................................................................................................
 
2013-2014
Łomiankowska Akademia Przedsiębiorczości Młodych

 

Warsztaty i gry biznesowe promujące przedsiębiorczość wśród młodych mieszkańców Łomianek

Projekt adresowany jest do młodzieży z łomiankowskich szkół gimnazjalnych  i liceum oraz ich nauczycieli, którzy dostrzegają jak ważne jest rozpoczęcie edukacji ekonomicznej, edukacji dla rynku pracy już na wczesnych etapach kształcenia.

Łomiankowska Akademia Przedsiębiorczości Młodych jest formą zapoznania się z lokalną tradycją przedsiębiorczości. Łomianki były przez dekady miejscem, gdzie kwitła indywidualna przedsiębiorczość, działały tu dziesiątki firm, a gmina uznawana była za najbogatszą w Polsce. Warto do tej tradycji nawiązywać, kontynuować ją i rozwijać.

Łomianki chcą   być  przecież stabilną i bogatą gminą , atrakcyjnym partnerem biznesowym, aby tak się stało, jej gospodarka musi szybko się rozwijać. A gospodarka będzie się rozwijać jeśli będą tu powstawać małe przedsiębiorstwa, bo to one są motorem rozwoju i wzrostu gospodarczego. Dlatego powinnyśmy rozbudzać wśród młodych mieszkańców Łomianek ducha przedsiębiorczości,  pokazywać im, że własna działalność gospodarcza stwarza szansę na samodzielne kształtowanie przyszłości swojej  i wspólnoty, w której się mieszka ,może być źródłem sukcesu, satysfakcji, większych zarobków.

 
 


kredyt
Top