Loading…

W stronę dziewcząt

1879

W krakowskim salonie

W stronę dziewcząt

1904

Dziewczynki z rodzin ziemiańskich

W stronę dziewcząt

1906

Maturzystki z Radomia

W stronę dziewcząt

1914

Gimnastyka na plaży

W stronę dziewcząt

1920

Ochotnicza Legia Kobiet

W stronę dziewcząt

1924

Uczennice na dachu gimnazjum przy Pl. Trzech Krzyży w Warszawie

W stronę dziewcząt

1931

Początek roku szkolnego w Warszawie

W stronę dziewcząt

1932

Zawodowy kurs hafciarstwa w Augustowie

W stronę dziewcząt

1935

Łuczniczki w czasie treningu

W stronę dziewcząt

1944

Powstanie Warszawskie

W stronę dziewcząt

1952

Dziewczyny odbudowują Warszawę

W stronę dziewcząt

1959

W czasie żniw

W stronę dziewcząt

1979

Studentki UW przed egzaminem

W stronę dziewcząt

2005

Na targu w Sanoku

W stronę dziewcząt

2007

Warsztaty rozwijające kreatywność

W stronę dziewcząt

2010

Mistrzynie deskorolki
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Kup

Weź udział w projekcie

Jak dorosnę będę swoim własnym szefem, czyli jak być przedsiębiorczym nastolatkiem

 

Przeczytaj

Większość w poszukiwaniu swojej przeszłości czyli jakiej historii kobiet chcemy w szkole

Kobiety podtrzymują połowę nieba - tak mówi chińskie przysłowie. Czy podręczniki do historii oddają tę prawdę? Już pobieżna analiza treści podręczników pozwala postawić tezę: nie ma takiego podręcznika, który by w sposób właściwy ukazywał dzieje kobiet i nie utrwalał stereotypów. W polskich podręcznikach kobiety są prawie niewidzialne. Dla wydawców, autorów i ilustratorów historia to męska rzecz. Historia bez kobiet, to tylko pół historii.

Czas to zmienić i przyjść na warsztaty: Większość w poszukiwaniu swojej przeszłości czyli jakiej historii kobiet chcemy w szkole.

W czasie warsztatu nasze dyskusje i ćwiczenia koncentrować się będą wokół następujących zagadnień:

  • Terror programu nauczania. Jak postrzegamy i jakie znaczenie nadajemy historii kobiet?
  • Historia kobiet, czy gender historia ? Kogo najbardziej ucieszą lekcje o historii kobiet?
  • 10 najsłynniejszych Polek, czyli kto powinien trafić do kanonu.
  • Historia kobiet na maturze?
  • Jakie materiały są pomocne w nauczaniu historii kobiet i gdzie ich szukać?

Warsztat jest adresowany do tych nauczycielek/li, którzy chcą włączyć historię kobiet do swoich zajęć, ale nigdy nie mieli okazji studiować tego tematu , jak też do tych, którzy chcą dodać życia lekcjom historii i przyciągnąć uwagę opornych uczennic i uczniów. Krótko mówiąc warsztat ma być przeglądem z jakich metod, tematów, źródeł korzystać, aby przełamywać tradycyjną narrację od lat obecną w podręcznikach do historii.

Warsztat, zaplanowany na 2 godziny, poprowadzi Anna Wołosik - nauczycielka, trenerka, inicjatorka i realizatorka projektów edukacyjnych i profilaktycznych z zakresu edukacji równościowej. Autorka serii podręczników do historii Opowiem Ci ciekawą historię oraz współautorka pakietów edukacyjnych Jej portret. Sprawy kobiet od czasów najdawniejszych po wiek XXI oraz Kobiety dla Polski. Bojowniczki, liderki, wizjonerki

Kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel.: 609104304

 


 

 

 

Napastowanie seksualne. Głupia zabawa czy poważna sprawa.

Jak sobie radzić z rówieśniczą przemocą ze względu na płeć.

Stowarzyszenie W stronę dziewcząt i autorka książki Napastowanie seksualne. Głupia zabawa czy poważna sprawa? serdecznie polecają warsztaty dla nauczycieli, wychowawców oraz psychologów i pedagogów szkolnych poświęcone omówieniu zagadnienia rówieśniczej przemocy ze względu na płeć, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. Ulotka o warsztatach jest do pobrania tutaj.

Program warsztatów

Czy to jest flirtowanie czy molestowanie ?

➡              Co to jest napastowanie seksualne ?

➡              Molestowanie ? Napastowanie ? Konflikt? Mobbing ? Z czym mamy do czynienia w szkole i w miejscu pracy?

➡              Przemoc ze względu na płeć z perspektywy prawa.

➡              Dlaczego w szkole dochodzi do napastowania seksualnego ?

➡              Kto jest sprawcą ? Portret psychologiczny.

➡              Kto jest ofiarą ? Portret psychologiczny

Różne formy napastowania

➡              Zachowania o charakterze seksualnym i odnoszące się do płci.

➡              Tworzenie wrogiego środowiska.

Znosić czy zgłosić ? Różne strategie reagowania na napastowanie seksualne.

➡              Co wpływa na wybór asertywnej/nieasertywnej strategii reagowania ?

➡              Osoba postronna. Obserwator, świadek, osoba przyzwalająca ?

Co robić aby do napastowania seksualnego nie dochodziło ?

➡              Obowiązki szkoły.

➡              Kultura szkoły,  postawy pracowników - czynniki zapobiegające molestowaniu.

Co robić jeśli już do napastowania seksualnego dojdzie ?

➡              Strategia postępowania ze sprawcą i osobą poszkodowaną

Warsztat stawia sobie za cel:

✓pokazanie, iż rówieśnicza agresja i przemoc jest „zorientowana” płciowo

✓pokazanie, w jaki sposób kultura i normy społeczne wzmacniają zjawisko napastowania seksualnego

Co w  warsztacie ?

W trakcie warsztatów uczestnicy poszukają odpowiedzi na następujące pytania:

✓  Czy napastowanie seksualne jest problemem w mojej szkole ? Diagnoza zjawiska rówieśniczej przemocy ze względu na płeć.

✓  Dlaczego do napastowania dochodzi ? Kulturowe i społeczne źródła napastowania.

✓  Znosić czy zgłosić ? Jak młodzi postrzegają napastowanie seksualne i jak na nie reagują.

✓  Co robić, aby do napastowania seksualnego nie dochodziło? Szkolny system przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć.

✓  Co robić, gdy dojdzie do aktu napastowania seksualnego? Interwencja w sytuacji kryzysowej.

✓  Czy to jest flirt czy to jest napastowanie ? Jak rozmawiać z młodzieżą o przemocy ze względu na płeć.

Efekty dla uczestników

W trakcie warsztatu uczestnicy:

✓poszerzą swoją wiedzę na temat przemocy ze względu na płeć

✓będą wiedzieli, co robić, kiedy w ich obecności dojdzie do aktu napastowania

✓będą umieli właściwie postępować z osobą poszkodowaną i ze sprawcą a także z ich rodzinami

Efekty dla szkoły

zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zachowań o charakterze napastowania seksualnego w relacjach rówieśniczych

 

Warsztat, zaplanowany na 4 godziny, prowadzony jest z wykorzystaniem metod aktywnych. Uczestnicy biorą udział w dyskusjach, grach i symulacjach. Zainteresowani mogą otrzymać dokument poświadczający uczestnictwo w warsztatach poświęconych przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych.

Osoby i instytucje zainteresowane uczestnictwem   w warsztatach prosimy o kontakt:

Anna Wołosik

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.




kredyt
Top