Loading…

W stronę dziewcząt

1879

W krakowskim salonie

W stronę dziewcząt

1904

Dziewczynki z rodzin ziemiańskich

W stronę dziewcząt

1906

Maturzystki z Radomia

W stronę dziewcząt

1914

Gimnastyka na plaży

W stronę dziewcząt

1920

Ochotnicza Legia Kobiet

W stronę dziewcząt

1924

Uczennice na dachu gimnazjum przy Pl. Trzech Krzyży w Warszawie

W stronę dziewcząt

1931

Początek roku szkolnego w Warszawie

W stronę dziewcząt

1932

Zawodowy kurs hafciarstwa w Augustowie

W stronę dziewcząt

1935

Łuczniczki w czasie treningu

W stronę dziewcząt

1944

Powstanie Warszawskie

W stronę dziewcząt

1952

Dziewczyny odbudowują Warszawę

W stronę dziewcząt

1959

W czasie żniw

W stronę dziewcząt

1979

Studentki UW przed egzaminem

W stronę dziewcząt

2005

Na targu w Sanoku

W stronę dziewcząt

2007

Warsztaty rozwijające kreatywność

W stronę dziewcząt

2010

Mistrzynie deskorolki
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Kup

Weź udział w projekcie

Jak dorosnę będę swoim własnym szefem, czyli jak być przedsiębiorczym nastolatkiem

 

Przeczytaj

 

 

 

Napastowanie seksualne. Głupia zabawa czy poważna sprawa.

Jak sobie radzić z rówieśniczą przemocą ze względu na płeć.

Stowarzyszenie W stronę dziewcząt i autorka książki Napastowanie seksualne. Głupia zabawa czy poważna sprawa? serdecznie polecają warsztaty dla nauczycieli, wychowawców oraz psychologów i pedagogów szkolnych poświęcone omówieniu zagadnienia rówieśniczej przemocy ze względu na płeć, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. Ulotka o warsztatach jest do pobrania tutaj.

Program warsztatów

Czy to jest flirtowanie czy molestowanie ?

➡              Co to jest napastowanie seksualne ?

➡              Molestowanie ? Napastowanie ? Konflikt? Mobbing ? Z czym mamy do czynienia w szkole i w miejscu pracy?

➡              Przemoc ze względu na płeć z perspektywy prawa.

➡              Dlaczego w szkole dochodzi do napastowania seksualnego ?

➡              Kto jest sprawcą ? Portret psychologiczny.

➡              Kto jest ofiarą ? Portret psychologiczny

Różne formy napastowania

➡              Zachowania o charakterze seksualnym i odnoszące się do płci.

➡              Tworzenie wrogiego środowiska.

Znosić czy zgłosić ? Różne strategie reagowania na napastowanie seksualne.

➡              Co wpływa na wybór asertywnej/nieasertywnej strategii reagowania ?

➡              Osoba postronna. Obserwator, świadek, osoba przyzwalająca ?

Co robić aby do napastowania seksualnego nie dochodziło ?

➡              Obowiązki szkoły.

➡              Kultura szkoły,  postawy pracowników - czynniki zapobiegające molestowaniu.

Co robić jeśli już do napastowania seksualnego dojdzie ?

➡              Strategia postępowania ze sprawcą i osobą poszkodowaną

Warsztat stawia sobie za cel:

✓pokazanie, iż rówieśnicza agresja i przemoc jest „zorientowana” płciowo

✓pokazanie, w jaki sposób kultura i normy społeczne wzmacniają zjawisko napastowania seksualnego

Co w  warsztacie ?

W trakcie warsztatów uczestnicy poszukają odpowiedzi na następujące pytania:

✓  Czy napastowanie seksualne jest problemem w mojej szkole ? Diagnoza zjawiska rówieśniczej przemocy ze względu na płeć.

✓  Dlaczego do napastowania dochodzi ? Kulturowe i społeczne źródła napastowania.

✓  Znosić czy zgłosić ? Jak młodzi postrzegają napastowanie seksualne i jak na nie reagują.

✓  Co robić, aby do napastowania seksualnego nie dochodziło? Szkolny system przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć.

✓  Co robić, gdy dojdzie do aktu napastowania seksualnego? Interwencja w sytuacji kryzysowej.

✓  Czy to jest flirt czy to jest napastowanie ? Jak rozmawiać z młodzieżą o przemocy ze względu na płeć.

Efekty dla uczestników

W trakcie warsztatu uczestnicy:

✓poszerzą swoją wiedzę na temat przemocy ze względu na płeć

✓będą wiedzieli, co robić, kiedy w ich obecności dojdzie do aktu napastowania

✓będą umieli właściwie postępować z osobą poszkodowaną i ze sprawcą a także z ich rodzinami

Efekty dla szkoły

zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zachowań o charakterze napastowania seksualnego w relacjach rówieśniczych

 

Warsztat, zaplanowany na 4 godziny, prowadzony jest z wykorzystaniem metod aktywnych. Uczestnicy biorą udział w dyskusjach, grach i symulacjach. Zainteresowani mogą otrzymać dokument poświadczający uczestnictwo w warsztatach poświęconych przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych.

Osoby i instytucje zainteresowane uczestnictwem   w warsztatach prosimy o kontakt:

Anna Wołosik

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



kredyt
Top